fbpx

Wyzwanie dla umysłu na emeryturze – DZIEŃ 13: Tydzień wdzięczności

by Piotr Łącki

Wyzwania mają to do siebie, że w ich trakcie możecie spotkać się z różnorodnymi ćwiczeniami i łamigłówkami. Dziś zapraszam na zadanie, które będzie wymagało wglądu w siebie.

Wyzwanie dla umysłu na emeryturze

W lutym codziennie o 18.00 na stronie i Facebooku będzie czekało na Was zadanie. Oprócz różnorodnymi ćwiczeniami umysłowymi, zajmiemy się także m.in. ruchem, odżywianiem, przestrzenią wokół siebie. 

Zapraszam do podjęcia pełnego wyzwania, czyli rozwiązywania zadań każdego dnia. Ciekawy jestem, ile osób wytrwa do końca miesiąca! 🙂 

Chcesz wiedzieć na czym polega wyzwanie? Chcesz dowiedzieć się, dlaczego warto wziąć w nim udział? Zajrzyj do tego artykułu!

Pobierz motywujący planer, klikając tutaj.

Wszystkie ćwiczenia, zadania i inspiracje opublikowane w ramach wyzwania znajdziesz tutaj.

Jeśli wrzucasz jakieś zdjęcia, pamiętaj, żeby oznaczyć je: #wyzwaniedlaumyslu #wdu2021 @Piotr Łącki – psychologdlaseniora.pl – dzięki temu je zobaczę i będę mógł udostępniać, żeby zmotywować innych! 🙂 

Jeśli trafiłaś/trafiłeś tu później, nic straconego. Po prostu wypełniaj po jednym zadaniu każdego dnia. Wszystkie zadania znajdziesz tutajZacznij od pierwszego dnia. 

miesięczne wyzwanie dla umyslu

Wyzwanie dla umysłu na emeryturze – DZIEŃ 13:

Tydzień wdzięczności

Codziennie (przez najbliższy tydzień) zapisz jedną rzecz, za którą jesteś wdzięczny/wdzięczna. Bardzo ważne jest, aby ją zapisać, a nie tylko o niej pomyśleć. Rzeczy te możesz zapisać w swoim kalendarzu albo po prostu w planerze naszego wyzwania, który możesz pobrać tutaj

Tydzień wdzięczności

Rozumiem, jeśli to ćwiczenie będzie dla Ciebie wymagające. Większość ludzi nie ma nawyku, by regularnie myśleć o tym, za co są wdzięczni. Często myśli uciekają do tego, czego nam brak. Są osoby, które zamiast kultywować wdzięczność, pielęgnują narzekanie. Nie jest to droga, którą mógłbym polecić. 

Daj sobie każdego dnia kilka minut, by w spokoju pomyśleć i nazwać rzeczy, za które możesz być wdzięczny. Nie muszą to być jakieś wielkie sprawy. Wdzięczność mogą wywoływać małe rzeczy. Zapisz po prostu to, co przyjdzie Ci na myśl.

Może pojawi się pokusa, żeby listę wdzięczności zapełnić w jeden wieczór. Nawet jeśli jednego dnia Twoja lista się wypełni, zachęcam do tego, by wdzięczności poświęcić kilka minut refleksji każdego dnia. 

Jeśli będziesz miał/miała na to ochotę, możesz podzielić się swoją listą wdzięczności na stronie naszej społeczności na Facebooku

Tydzień wdzięczności

Dlaczego warto praktykować wdzięczność? Badania pokazują, że odczuwanie wdzięczności prowadzi do lepszego samopoczucia, zmniejsza poziom lęku, prowadzi do lepszych relacji, poprawia sen oraz pomaga osiągać wyznaczone cele. Przede wszystkim jednak wdzięczność otwiera nas na dobro. Na dawanie go i przyjmowanie.

Tydzień wdzięczności

Masz chęć na więcej ćwiczeń umysłowych?
Wybierz ćwiczenia w wersji książkowej

Pakiet Sprawny umysł

Wyzwanie dla umysłu na emeryturze – DZIEŃ 13: Tydzień wdzięczności, publikacja: luty 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

You may also like

Leave a Comment